יו"ר הכנסת החדש אמיר אוחנה: "מתחייב להיות ראוי לאמון"

איתי גדסי No Comments on יו"ר הכנסת החדש אמיר אוחנה: "מתחייב להיות ראוי לאמון"

יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה בנאומו הראשון במליאת הכנסת: "מתחייב לעשות כמיטב יכולתי להיות ראוי לאמון שנתתם בי. כנסת ישראל, חשובה ככל שתהיה, איננה הריבון. גם לא הממשלה. ודאי שלא מערכת המשפט. הריבון הוא העם"

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר ההצבעה על תפקיד היו"ר במליאת הכנסת, נשא יו"ר הכנסת הנכנס ח"כ אמיר אוחנה את נאומו הראשון בפני חברי הבית.

"לפני שבע שנים ויום בדיוק, נרגש, נכנסתי לראשונה לאולם מליאת הכנסת כדי לשאת את נאום הבכורה שלי כחבר כנסת כאן מעל הדוכן שלצידי. גם אז שמואל, סדרן הכנסת ליווה אותי" פתח אוחנה. "נבחרתי אז כנגד כל הסיכויים, הרי לא צמחתי לתוך מסלול חיים פוליטי. נולדתי וגדלתי בבאר שבע להורים יוצאי מרוקו, התגייסתי ושירתי שתים עשרה שנים בצה"ל ובשב"כ, בתקופת האינתיפאדה השניה".

"השלמתי את לימודי המשפטים, התמחיתי בפרקליטות ופעלתי כעורך דין. והנה זה עתה, בחרתם בי – נבחרות ונבחרי ישראל – לתפקיד הרם והמחייב של יושב ראש הכנסת, ראש הרשות המחוקקת – הרשות המייצגת את כל אזרחי ישראל, אני מודה לכם על כך מקרב לב".

"אני מתחייב לעשות כמיטב יכולתי להיות ראוי לאמון שנתתם בי. בשבע השנים האלה עברנו, יחד עם הפוליטיקה הישראלית ויחד עם מדינת ישראל כולה – מסע מטלטל ורווי תהפוכות. השנים האחרונות התאפיינו בחוסר יציבות פוליטית, דבר שלמרבה הצער השפיע מאוד על האווירה – כאן בבית הזה ומחוצה לו. אפשר לומר שכל כך התאהבנו בדמוקרטיה עד שקיימנו לא פחות מחמש מערכות בחירות בתוך שלוש שנים" כך אוחנה.

"אבל ברוך ה', כך זה נראה, לראשונה מזה שנים – ציבור הבוחרים בישראל הכריע ואמר את דברו. בשורת היציבות היא בשורה גדולה לכל אזרחי ישראל, וגם לכל חברי הבית הזה. היציבות היא סם חיים לניהול מדינה – ויתברכו בה אזרחי ישראל כולם, גם אלה שלא הצביעו עבור הקואליציה המוקמת היום".

"כנסת ישראל, חשובה ככל שתהיה, איננה הריבון. גם לא הממשלה. ודאי שלא מערכת המשפט. הריבון הוא העם. העם הוא הריבון.
והעם – על חלקיו השונים – האציל את ריבונותו לחברות וחברי הבית הזה. זהו המהלך הדמוקרטי. ואנו, חברות וחברי הכנסת – נבוא לציבור אחת לתקופה ונבקש – ונקבל או לא נקבל את אמונו. זו מהות הדמוקרטיה".

"מי ייתן והשם יאיר את דרכנו ונצליח להשיב עטרה לישנה, לחזק את מעמדו של הבית הזה ולהביאו לימי הזוהר שלו, קואליציה ואופוזיציה כאחד" סיכם היו"ר החדש.

 



0 תגובות